Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 16

Hilo: Archimede Pilot Original - Foro General

anferro está desconectado Forer@ Senior

Predeterminado Archimede Pilot Original

Del Archmede Newsletter

"
    Dear Archimede's Friends,
    After long preparation we are finally completing the limited edition of the
    P I L O T O r i g i n a l

Limited Edition / 90 Watches / JH 687 Manual Winding
    Since starting the successful Archimede Pilot series there has been increasing requests from our customers for a version in the original design of the old B-Watches: no calendar, no brand name. In 2005 we discovered a small quantity of the historic manual winding Junghans 687 movements. We decided immediately to buy them and offer the 'Pilot Original' with a German made movement, which is no longer in production.
    It took us almost two years to have everything prepared and manufactured: The cases with a solid case back, the dials in the historic design, blue minute and hour hand with white Super Luminova. The blue second hand is also luminous.
    The basic movement of the 11 1/2''' '687' is the 'Junghans 87', which was developed in 1956. Our movement is a successor and was manufactured from 1961 to 1969. It was one of the last mechanical movements produced by Junghans.
    <TABLE width="100%" border=0><TBODY><TR><TD width="52%"></TD><TD width="48%"></TD></TR></TBODY></TABLE>
    The movements are 40+ years old and were manufactured with the best possible precision at that time. We carefully disassembled, cleaned and regulated them to achieve best possible accuracy for these
    historical movements.
    There will only be 90 of this limited edition available. We are now in the process of assembling the watches and can ship the first pieces in January 2008. The price is Euro 425, -. Please contact us if you would like to reserve one of these rare timepieces."
    .

Albert I está desconectado Milpostista

Predeterminado

¿Hay mas datos? esto es lo que pone en la web, ¿tamaño?
    Cita Iniciado por anferro Ver mensaje
    Del Archmede Newsletter

"
    Dear Archimede's Friends,
    After long preparation we are finally completing the limited edition of the
    P I L O T O r i g i n a l

Limited Edition / 90 Watches / JH 687 Manual Winding
    Since starting the successful Archimede Pilot series there has been increasing requests from our customers for a version in the original design of the old B-Watches: no calendar, no brand name. In 2005 we discovered a small quantity of the historic manual winding Junghans 687 movements. We decided immediately to buy them and offer the 'Pilot Original' with a German made movement, which is no longer in production.
    It took us almost two years to have everything prepared and manufactured: The cases with a solid case back, the dials in the historic design, blue minute and hour hand with white Super Luminova. The blue second hand is also luminous.
    The basic movement of the 11 1/2''' '687' is the 'Junghans 87', which was developed in 1956. Our movement is a successor and was manufactured from 1961 to 1969. It was one of the last mechanical movements produced by Junghans.
    <table border="0" width="100%"><tbody><tr><td width="52%"></td><td width="48%"></td></tr></tbody></table>
    The movements are 40+ years old and were manufactured with the best possible precision at that time. We carefully disassembled, cleaned and regulated them to achieve best possible accuracy for these
    historical movements.
    There will only be 90 of this limited edition available. We are now in the process of assembling the watches and can ship the first pieces in January 2008. The price is Euro 425, -. Please contact us if you would like to reserve one of these rare timepieces."
    Albert

Ramón está en línea Legión de Honor Forera

Predeterminado

Molan mucho las agujas así.

anferro está desconectado Forer@ Senior

Predeterminado

Cita Iniciado por Albert I Ver mensaje
    ¿Hay mas datos? esto es lo que pone en la web, ¿tamaño?
    Creo que de momento no hay más datos pero supongo que tendrán la misma caja que la versión automática.
    .

Aguirre está desconectado Forer@ Senior

Predeterminado

Podrían estirarse y añadirle una correa pilot doble en condiciones.

ICE
    ICE está desconectado SuperForer@

Predeterminado

Cita Iniciado por anferro Ver mensaje
    Creo que de momento no hay más datos pero supongo que tendrán la misma caja que la versión automática.
    Lleva caja de 42mm de diámetro y 10mm de altura.

Y me gusta que no veas. Pero es que tengo el Archi pilot normal, con medio año e impecable, y no sé que me da irme a por este...

ICE
    "La única salvación de los vencidos es no esperar salvación alguna" (Virgilio)

Aragonia está desconectado Milpostista

Predeterminado

Yo estoy en las mismas condiciones, pero realmente esas agujas, la falta de la inscripción de la marca y el hecho del "nuevo" movimiento manual lo hacen muy interesante, y el precio teniendo en cuenta esto y que es una edición limitada es mas que comedido.
    Y entre los muertos habrá siempre una lengua viva para decir que Zaragoza no se rinde !!!

Tarod está desconectado SuperForer@

Arrow Bonito.

¿Alguna información adicional sobre el calibre?. El reloj me gusta, pero no termino de verlo... .
    Ad astra per aspera

Albert I está desconectado Milpostista

Predeterminado

No, si estoy igual, con mi Archimede automatico y esteee pinta fino, pero con caja de 42, no se, la caja es lo que menos me atrae, aparte de la correa, que la tengo canviada

Cita Iniciado por Aragonia Ver mensaje
    Yo estoy en las mismas condiciones, pero realmente esas agujas, la falta de la inscripción de la marca y el hecho del "nuevo" movimiento manual lo hacen muy interesante, y el precio teniendo en cuenta esto y que es una edición limitada es mas que comedido.
    Albert

Humphrey está desconectado Ya lo ha dicho casi todo...

Predeterminado

Que pena, esto es el fruto de un proyecto de compra conjunta que en su día se hizo en el foro, y que no recuerdo bien el por que no fructificó, al final lo han sacado ellos como un proyecto propio y en edicion limitada, vamos lo que digo...una pena.
    Soy responsable de lo que digo, no de lo que tú entiendes.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo