Página 4 de 4 PrimerPrimer 1234
Resultados 31 al 35 de 35

Hilo: Nuevos Graham - Foro General

Suso está desconectado The Clubman

Predeterminado

Allá tú, o sea que te parece muy bien que haya un señor que monte una empresa que diga tener relación con George Graham y piensas que compras tradición aunque sea mentira????? sinceramente me sorprende, pero allá cada cual.

Al menos Panerai sí que diseñó las especificaciones que debían cumplir los relojes que iban a ser suministro oficial de la marina italiana.

UHREN está desconectado Héroe posteador

Predeterminado

Querido Suso, me parece que en ningún sitio digan tener relación con George Graham, si no que le rinden un tributo. En cualquier caso nada que ver con Panerai cierto.
    Saludos

De la web www.graham-london.com
    Perhaps best known as the “father of the chronograph”, George Graham (1673-1751) was also the brains behind inventions such as the dead-beat cylinder escapement, the first wall chronograph and the mercury pendulum.

Commissioned by the Greenwich Royal Observatory to create the Master Clock used by astronomers, he became the first great 18th century clock-maker to be admitted to the Royal Society.

Perpetuating this spirit of remarkable innovations and technical expertise, Graham is now a contemporary watch brand dedicated to enthusiasts of the mechanical arts.

Open-minded and passionately interested in exchanges with his peers, including in other countries, Graham would doubtless have approved this modern Swiss initiative to revive the finest British horological traditions and build on his rich heritage.

Based on inventive concepts determining design, functions and finish, the “British brand made by Swiss” creates imposing “wrist machines”.

Graham watches evoke a powerful fascination among connoisseurs and collectors with technically and esthetically playful objects that combine originality, exclusivity and avant-garde with the excellence of traditional know-how.
    "Estos son mis principios, y si no le gustan tengo otros"
    Groucho Marx

santi está desconectado Legión de Honor Forera

Predeterminado

Cita Iniciado por UHREN
    Querido Suso, me parece que en ningún sitio digan tener relación con George Graham, si no que le rinden un tributo. En cualquier caso nada que ver con Panerai cierto.
    Saludos

De la web www.graham-london.com
    Perhaps best known as the “father of the chronograph”, George Graham (1673-1751) was also the brains behind inventions such as the dead-beat cylinder escapement, the first wall chronograph and the mercury pendulum.

Commissioned by the Greenwich Royal Observatory to create the Master Clock used by astronomers, he became the first great 18th century clock-maker to be admitted to the Royal Society.

Perpetuating this spirit of remarkable innovations and technical expertise, Graham is now a contemporary watch brand dedicated to enthusiasts of the mechanical arts.

Open-minded and passionately interested in exchanges with his peers, including in other countries, Graham would doubtless have approved this modern Swiss initiative to revive the finest British horological traditions and build on his rich heritage.

Based on inventive concepts determining design, functions and finish, the “British brand made by Swiss” creates imposing “wrist machines”.

Graham watches evoke a powerful fascination among connoisseurs and collectors with technically and esthetically playful objects that combine originality, exclusivity and avant-garde with the excellence of traditional know-how.
    Gracias por la informacion Ignacio y como tu bien dices.." miseria no me abandones"
    Un abrazo.

J A REINARES está desconectado SuperForer@

Predeterminado

pues ya lo siento suso,aunque en ningun momento he dicho nada de eso,me parece estupendo que te sorprenda por que almenos asi hay diferentes puntos de vista y eso es bueno,y te felicito por tu fantastica admiracion por panarai.

santi está desconectado Legión de Honor Forera

Predeterminado

Cita Iniciado por Jesús
    Tengo una ligera sensación de dejá-vu

http://www.relojes-especiales.com/fo...1995#post16461
    Perdona Jesus, no entre en le link..parece que estoy destinado a tropezar mas de dos veces en la misma piedra, sere torpe.
    No obstante tu valoracion es la correcta, un reloj debe ser juzgado en si mismo no por su historia, tema complejo por cierto. Por no hablar de la crisis del cuarzo y las grandes marcas que desaparecieron o mutaron

Página 4 de 4 PrimerPrimer 1234