Página 1 de 7 1234567 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 69

Hilo: Estoy enamorado.... (fotos) - Foro General

Hosh está en línea Forer@ Senior

Drool Estoy enamorado.... (fotos)

Hola, amigos:

Acaba de entrar, PARA QUEDARSE PARA SIEMPRE, en mi colección un ZENITH de los que me tienen absolutamente ENAMORADO.

Además de las fotos MACRO que acabo de hacerle a ese Calibre El Primero, os pongo un artículo donde se dan detalles del modelo, el CHRONOMASTER XT 43mm FLYBACK. (p.v. 13.000€)

Espero que os gusten las fotos y el artículo. (aunque está en inglés)

ARTÍCULO:

The Zenith ChronoMaster XT Moonphase watch is a beautiful luxury timepiece that eloquently summarizes the values which have elevated Zenith to a prominent place among prestigious watch manufacturers. With its timelessly appealing design, classic combination of horological specialties, and exclusive manufacture movement, the Chronomaster XT Moonphase watch represents a shining point of excellence for this fine brand. A glimpse through the exhibition sapphire caseback of the ChronoMaster XT Moonphase watch reveals the legendary Zenith El Primero 4009 caliber movement.

First introduced in 1969, the self-winding El Primero caliber represented the world's first mechanical chronograph caliber whose balance wheel had a frequency of 36,000 alternations per hour, and resultantly, the unique ability to measure independent time intervals with 1/10 of a second precision--this unique record still stands to this day. In this watch, this virtuoso mechanism animates not just a chronograph with 12-hour and 30-minute totalizers, but also a complete calendar function that indicates the day of the week, date, month and phases of the moon. The movement has been refined carefully by Zenith, and the chronograph mechanism is controlled according to the traditionally desirable means of a column-wheel. Furthermore, the chronograph mechanism of this Zenith timepiece also offers a flyback function, enabling the central chronograph hand to be re-set to zero without stopping it during a timing sequence.

The Zenith ChronoMaster XT Moonphase watch has a classic design which perfectly suits its impressive technical qualities. Elegant and distinctive, the 43mm ChronoMaster case of this timepiece displays appealing details and refined finishing. Even more sublime is the breathtaking silver dial, which displays contrasting guilloche decoration, and a satin finished area to show off the highly polished Roman numeral hour markers. Zenith presents this stunning watch in 18K white, rose, or yellow gold, as well as stainless steel; each watch features a luxurious alligator strap and a triple deployant clasp signed with the Zenith logo.

...

Un abrazo a todos.

Dani
    "Pierde una hora por la mañana, y la estarás buscando todo el día"

groovemaster71 está desconectado Colaborador de RE

Predeterminado

No me extraña, no es mi estilo pero la esfera es preciosa.

gonlu está desconectado Forer@

Predeterminado

Una preciosidad, me encantan los indices dorados y todo un Zenith con maquinaria "el primero".

fjz
    fjz está desconectado SuperForer@

Predeterminado

enhorabuena y que lo disfrutes, es un reloj precioso.
    be lost,never surrender

jorgefd está desconectado Milpostista

Predeterminado

Normal que lo estes porque el reloj es una pasada y precioso!

manuelfiu está desconectado Legión de Honor Forera

Predeterminado

Vaya pedazo de bishoooo
    Enhorabuena

wantedwatch está desconectado Ya lo ha dicho casi todo...

Predeterminado

Que maravilla de reloj y que extraordinarias fotos!
    Enhorabuena!
    ...Todo Reloj mecánico es un ser vivo que late con vida propia...tic, tac, tic, tac... No escuchas su corazón?

david08 está desconectado Milpostista

JDRB está desconectado Forer@ Senior

Predeterminado

Que lo disfrutes amigo

Hosh está en línea Forer@ Senior

Predeterminado

Gracias, gracias.... y en la medida que me sea posible, como la fotografía es otra de mis grandes aficiones, haré nuevas fotos y las compartiré con vosotros...

Cuanto más lo miro, más me gusta!!!!
    "Pierde una hora por la mañana, y la estarás buscando todo el día"

Página 1 de 7 1234567 ÚltimoÚltimo