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omegas descatalogados?

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oldoscar

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Milpostista
Sin verificar
Ya se habló de lo que voy a decir , pero , como estuve esta semana y tengo noticias recientes , lo vuelvo a poner por si a alguien le interesa .
El caso es que hay un distribuidor autorizado Omega que cesa la distribución y estuve el otro día a ver si encontraba algún speedy o speedmaster , no había lo que yo quería , pero si habían piezas que no se si resultarán interesantes , pero por si acaso , lo dejo aquí por si a alguien le interesa , si se desea más información, estaré encantado de darla por privado .
Vi un X33 , no se si eso se fabrica aún o es un nos , doble zafiro , Planets 007 , planet ocean caucho y piel en 42 mm , algún seamaster de chica con cuarzo , uno de las olimpiadas y alguna pieza más , el precio , es bastante interesante , EMHO , si alguien busca algo de eso , que pregunte , saludos .
 
Vi un X33 , no se si eso se fabrica aún o es un nos , doble zafiro , Planets 007 , planet ocean caucho y piel en 42 mm , algún seamaster de chica con cuarzo , uno de las olimpiadas y alguna pieza más , el precio , es bastante interesante , EMHO , si alguien busca algo de eso , que pregunte , saludos .

Aunque ahora no esté como para nuevas compras, gracias por avisar.

El X33, que sí me gustaría tener y mucho, hasta donde yo sé, sigue en producción pero ya no está a la venta para el público general, sino para aviadores, militares, astronautas, etc. Me suena que además hacían ediciones personalizadas con escuadrillas o similares, pero que había que hacer un pedido mínimo.
 
Ese X 33 fue el que más me llamó la atención , lo que pasa es que me parece mucha pasta para un reloj de pilas , pero no descarto el calentón , jeje , saludos .
 
Los Seamaster cuarzo eran el cadete o los de 28mm?? sabes el precio de estos y de los PO?? un saludo compañero y gracias por la info!
 
Aunque ahora no esté como para nuevas compras, gracias por avisar.

El X33, que sí me gustaría tener y mucho, hasta donde yo sé, sigue en producción pero ya no está a la venta para el público general, sino para aviadores, militares, astronautas, etc. Me suena que además hacían ediciones personalizadas con escuadrillas o similares, pero que había que hacer un pedido mínimo.



puedes por favor poner alguna foto o enlace en el que se hable de ese x33 que no esta a la venta general, gracias
 
No lo se

Los Seamaster cuarzo eran el cadete o los de 28mm?? sabes el precio de estos y de los PO?? un saludo compañero y gracias por la info!


Siento no poder responderte con certeza , yo iba buscando un 2254 de esos que ya no quedan y no tuve suerte , vi dos el azul de los índices redondos y el negro con los índices más alargados igual que el que yo buscaba , pero eso si , pequeño y de cuarzo , que no es lo que yo buscaba :-P , saludos .
 
Tenian dos de quarzo , azul y negro y uno automatico negro, todos tamaño cadete. Saludos.
 
puedes por favor poner alguna foto o enlace en el que se hable de ese x33 que no esta a la venta general, gracias
https://www.watchuseek.com/threads/first-omega-ordered-x33.321548/

Y luego también, en un sitio dedicado al x33;

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X-33 Cancelled

In summer 2006 Omega announced that the Speedmaster Professional X-33 would be discontinued for retail sale. Shortly thereafter however it was determined that the X-33 would remain available to space agencies like NASA and would remain in service for NASA space flight missions. It also still remains available to military aviators under under the Military Pilot Program.
While Omega never provided explicit reasons for discontinuation there was much speculation (as always!) among enthusiasts and collectors. The namesake NASA X-33 program had already been cancelled in awkward embarrassment years previously despite massive spending, and unfortunately for Omega it was growing difficult to maintain credibility selling an "Astronaut's watch" bearing the same tainted name. And despite the aviation and space pedigrees the X-33 was never a blockbuster seller in the regular retail market, with pricing perhaps among the biggest reasons for slow sales. At its price point (MSRP about US$3400) it was relatively expensive for a sport or tool watch when similarly-featured models from competitors like Casio could be had at a fraction of the price. And though technically superior and well-matched to its intended space and flight applications, quartz technology can unfortunately be a hard to sell to consumers at those prices, especially with the misgivings about the X-33's accuracy. And though quite functional quartz lacks the prestige, sentimentality, and nostalgic tradition of a traditional mechanical movement, something consumers who would spend such a sum on watches still seem to desire in a what is still a "luxury" watch.
In spite of the more recent resurgence of popularity among enthusiasts now that unavailability affords the X-33 a relative degree of exclusivity, during its production lifespan the lack of enthusiasm was not confined to the regular retail consumer market but shared by many watch enthusiasts. Many enthusiasts remained unimpressed by the quartz-controlled movement and dull LCD-grey dial, and some Speedmaster aficionados objected vehemently to the use of the vaunted "Professional" designation on the dial of a quartz Speedmaster. In the eyes of some the X-33 was regarded as a drastically overpriced novelty watch driven by what was still "just" a bohemian quartz movement, especially after questions about build quality and accuracy shortcomings arose.
While titanium's lightweight and anticorrosive properties might arguably make it a nearly ideal material for wristwatches from a technical standpoint, titanium remains expensive to refine and notoriously difficult to machine and work with. The matte Titanium Oxide finish makes titanium very suitable for a flight watch where glare and reflections might be a distraction, but it also means the watch lacks the flashy "shininess" of traditional jewelry metals and the reassuring heft of steel or gold, something many consumers unfortunately seem to want in a watch they are about to spend thousands of dollars on. And when a Casio G-shock with similar capabilities could be had at a fraction of the price, it was become difficult to justify the expense to the consumers.
Finally, perhaps the X-33 seemingly does not fit well within what seems to be Omega's nascent premium up-marketing strategy. Despite a decades-long tradition of Omegas in space, Omega's recent up-branding efforts in concert with the development of the new in-house/in-town/in-family calibers with their exclusive co-axial escapements would seem to diverge with what is "just" a lowly quartz watch.
There were also darker speculations that the X-33 was discontinued under the spectre of rampant quality and longevity shortcomings and alleged NASA complaints about durability. While these rumors have been neither confirmed or denied explicitly, the multitude of problem-free X-33s in owner hands and indisputable evidence of continued and ongoing NASA and international space usage would seem to discredit such speculations.
At present no new stocks of X-33s are being shipped from the factory through regular retail distribution channels. Occasionally, an Authorized Dealer may still have old remaining unsold stock available but this grows increasingly rare. If they can be found on AD shelves, Omega has repeatedly stated that just like any other Omega model, any new X-33 purchased from an AD will be covered by the full 2-year international warranty from the time of sale even though the model has been discontinued.
 
Pues el cuarzo negro y el auto negro ( que por lo que decís es el modelo tipo 2254.50) sí que me interesarian... no sabeis precios para hacer una idea de ambos?? un saludo.
 
  • #10
Pues lo mismo me interesa... como ya he dicho un poquito más abajo, el auto cadete o el cuarzo cadete, que la estética es la del 2254.50 y no la del bond, sí me podrian interesar si se quedan a buen precio!! te enteraste de lo que valia alguno?? un saludo.
 
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