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Un articulo interesante: Jean-Claude Biver

  • Iniciador del hilo JuanSinmiedo
  • Fecha de inicio
Estado
Hilo cerrado
Muy interesante, todo un máquina el tío!! Gracias por compartirlo Juan :ok::
 

¡Qué instructivo! Algunas frases:

"Hublot’s success stems in part from Mr Biver’s penchant for rationing his products. He was careful to restrict supply when business was booming, delivering only seven watches, say, when ten were ordered."

" You only desire what you cannot get,” he says. “People want exclusivity, so you must always keep the customer hungry and frustrated.”

"Swatch promptly charged Mr Biver with turning around its own ailing brand, Omega. Although Omega had made the first watch taken to the moon, it had become something of a national joke by the 1980s. Mr Biver’s approach was pure marketing. He pioneered techniques that would seem commonplace now, such as product placements in James Bond films and celebrity sponsorships. Under his leadership Omega’s sales almost tripled"

" ...it is hard to justify spending $100,000 on a watch. But the fact that they keep time well, he hopes, will continue to serve as “the little bit of rationality that lets you sell the irrational.”
 
Nada nada,a ese tambien le soltaron pasta por poner el artículo como el de los chinos que puse.
Todos estan comprados:yuck::
:D:D:D
 
Muy interesante. Muchas gracias.
 
Más ;-)

"Keeping inventories tight is a strategy Mr Biver refined in 1981 after he and a friend bought the rights to the name Blancpain—all that was left of a firm that had once supplied watches to divers in the American navy but had gone out of business in the 1970s. Two things attracted him to the brand: it claimed to be Switzerland’s oldest watchmaker and it had missed out on the technological revolution of quartz timers powered by batteries."
 
Más ;-)

"Keeping inventories tight is a strategy Mr Biver refined in 1981 after he and a friend bought the rights to the name Blancpain—all that was left of a firm that had once supplied watches to divers in the American navy but had gone out of business in the 1970s. Two things attracted him to the brand: it claimed to be Switzerland’s oldest watchmaker and it had missed out on the technological revolution of quartz timers powered by batteries."


Es cierto que el hecho de no haber fabricado nunca un reloj de Cuarzo, y haber superado la crisis del cuarzo a pelo, le da a Blancpain un "noseque", ¿no? ...
 
Más ;-)

"Keeping inventories tight is a strategy Mr Biver refined in 1981 after he and a friend bought the rights to the name Blancpain—all that was left of a firm that had once supplied watches to divers in the American navy but had gone out of business in the 1970s. Two things attracted him to the brand: it claimed to be Switzerland’s oldest watchmaker and it had missed out on the technological revolution of quartz timers powered by batteries."

Bueno esto no es en realidad del todo cierto. Cuando compra Blancpain viene de AP dónde le sorprendió la acogida del calendario perpetuo, que debido a su poca producción (por su complejidad entonces y algo ahora), la gente se apuntaba a listas de espera. De hecho cuando toman posesión de Blancpain, en su primera colección saca un calendario perpetuo prácticamente idéntico al de AP. De todas formas no es nada nuevo lo de ajustar la producción por debajo de la demanda, algo muy común en Patek y Rolex en algunos modelos.
Pero hay que reconocerle su mérito al tio, uno de los importantes de la industria relojera.
 
Es cierto que el hecho de no haber fabricado nunca un reloj de Cuarzo, y haber superado la crisis del cuarzo a pelo, le da a Blancpain un "noseque", ¿no? ...

Hombre Juan, mérito poco. No hizo relojes de cuarzo porque no sobrevivió esa época, precisamente o quizás por no haberlos hecho.
Sabías además, que la foto del presunto Jean Jacques Blancpain, es en realidad una foto de un personaje anónimo (muy digno eso sí), pero que nada tiene que ver con la marca. Según me contaron (fuentes fidedignas ;-)) es una foto/postal comprada en un mercadillo.
 
  • #10
Hombre Juan, mérito poco. No hizo relojes de cuarzo porque no sobrevivió esa época, precisamente o quizás por no haberlos hecho.
Sabías además, que la foto del presunto Jean Jacques Blancpain, es en realidad una foto de un personaje anónimo (muy digno eso sí), pero que nada tiene que ver con la marca. Según me contaron (fuentes fidedignas ;-)) es una foto/postal comprada en un mercadillo.


Bueno, no digo que sea mérito, pero no se....algo, ¿no?
Osti!...Lo de la postal no lo sabía...:D:D:D:D:D Es un poco fuerte no?
Un saludote.
 
  • #11
Gracias por el link :ok::
 
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