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10 marcas que hacen sus proprios metales...

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[h=1]10 Watch Brands That Make Their Own Metals[/h]Written by Mark Bernardo, February 12, 2016
We’re all familiar with the most popular materials for watch cases — steel, rose gold, titanium, et cetera. But what about Rolesium, Ceragold, and Powerlite? While many watch brand take great pride in making their own cases, movements and dials, only a handful have gone the extra mile and actually invented their own materials, mostly for use in cases, but sometimes even for parts inside the watch. Many of these have come about as watch brands invested in developing new alloys in an effort to make stronger, lighter, and/or more scratch-resistant substances. Below we take a look at ten brands that have invented their own alloys by combining different metals.

One of the metals developed by Rolex is a material known as Rolesium, a combination of 904L stainless steel superalloy and 950 platinum. Rolesium was used in the 40-mm diameter Oyster case of the Rolex Yacht Master seen here.
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Rolex Yacht Master with Rolesium case

Rolex also developed Cerachrom, which it has used on the bezels of the Rolex Submariner and the 50th Anniversary Rolex Cosmograph Daytona, which was launched at Baselworld 2013. Cerachrom is an extra-hard, corrosion-resistant ceramic; Cerachrom bezels have engraved numerals and graduations coated with a thin layer of platinum via a PVD (physical vapor deposition) process.
The movement of the 50th Anniversary Rolex Cosmograph Daytona also features ahairspring made of blue Parachrom, another Rolex-exclusive material that is uncommonly resistant to magnetic fields. Hairsprings made of Parachrom, an alloy of niobium, zirconium, and oxygen, are said to remain stable through temperature variations and be much less susceptible to shocks, remaining, according to Rolex, 10 times more precise in case of shocks than a traditional hairspring.
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50th Anniversary Rolex Cosmograph Dayton with Cerachrom bezel

Omega spent years developing a material blending ceramic and 18k gold, known as Ceragold. The technique used to make Ceragold allows for the growth and bonding of 18k gold in ceramic, and is used to create ceramic bezels with gold numbers that are smooth to the touch, as in the Omega Seamster Planet Ocean Ceragold.
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Omega Planet Ocean with Ceragold bezel.

The Omega Constellation Sedna features a case crafted in 18k Sedna gold, an alloy developed entirely in-house by the Swatch Group, which blends gold, copper and palladium for, Omega says, an uncommonly long-lasting reddish hue. The alloy requires a minimum gold content of 75 percent, along with a precise portion of copper, to create the vibrant red color, while the palladium strengthens the material’s luster and makes it longer-lasting. “Sedna” is the name of a Trans-Neptunian object — i.e, a body in space that orbits our sun at a greater average distance than the planet Neptune — whose surface has been described as one of the reddest in the Solar System.
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Omega Constellation Sedna

As part of its “fusion” philosophy, Hublot has developed several of its own materials. Among them are Cermet, which mixes ceramic and metal, and Hublonium, an alloy composed of magnesium and aluminum. The brand also created a hard, scratch-resistant gold alloy known as Magic Gold. Made of 75% pure gold, Magic Gold is made by a process in which gold is melted and fused with ceramic (which is porous and harder than gold), resulting in a harder gold. For details on Hublot’s Magic Gold development process, click here.
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Hublot Big Bang Ferrari Magic Gold


Unveiled at Baselworld 2013, the Linde Werdelin Spidolite II Tech features a proprietary material, ALW, or “Alloy Linde Werdelin.” To make a lighter watch, Linde Werdelin incorporated an outer case of carbon and an inner case of ALW, which is an alloy 50% lighter than titanium. The ALW inner case, which retains the same strength as steel, receives 25 microns treatment to harden its surface, while achieving a radiant red or green color visible through the angular hollows of the skeletonized outer case sides.
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Linde Werdelin SpidoLite II

Ulysse Nardin used its own material, Diamonsil, in the Ulysse Nardin Marine Chronometer Manufacture. The escapement in its movement, Caliber UN- 118, is made of Diamonsil, the result of a collaboration between Ulysse Nardin and the Swiss firm Sigatec, which consists of synthetic diamond grown on a silicon base.
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Ulysse Nardin Marine Chronometer Manufacture

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Ulysse Nardin’s manufacture Caliber UN-118


Germany’s A. Lange & Söhne developed a proprietary alloy that it calls “Honey Gold,” whose composition is a closely guarded secret and which resembles warm, shiny brass. Lange CEO Wilhelm Schmidt has said that because of the difficulty in machining cases in this scratch-resistant material, it will be used only in very small quantities and in very special pieces, such as the limited-edition Lange 1815 Moonphase “Homage to F.A. Lange,” pictured below.
Harry Winston is incorporating its proprietary Zalium material, with DLC treatment, as part of the Histoire de Tourbillon 4, on the watch’s caseband, arches, and lugs, as well as for the bezel of the tourbillon. An alloy composed of aluminum and zirconium, Zalium is a durable and ultralight material also used in aeronautical engineering. For more on the Histoire de Tourbillon 4, click here.
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Harry Winston Histoire de Tourbillon 4


Chanel has added to its J12 Chromatic line of watches a new ladies’ model made of a new, patented material called “beige gold,” an alloy of rose gold formulated so that it doesn’t tarnish as much as standard rose-gold alloys. The 38-mm case of the J12 Chromatic Beige Gold combines the new material with titanium ceramic; inside is an automatic movement with a 42-hour power reserve.
Chanel J12 Chromatic Beige Gold


Maurice Lacroix developed a proprietary alloy called PowerLite, composed of five elements — aluminum, magnesium, titanium, zirconium, and ceramics — and specially engineered to provide for a wide palette of color treatments. PowerLite reacts much better than other aluminum alloys to anodizing, the surface color treatment used in vehicles, aircraft and architecture, and weighs half as much as steel but is twice as hard. Maurice Lacroix uses PowerLite for the colorful cases and bezels of its Pontos S Extreme sports watches, introduced at Baselworld 2014.
Maurice Lacroix Pontos S Extreme

Japan’s Seiko spent five years developing a special alloy called Spron 610, which has greater resistance to shocks and magnetism than standard alloys, for use in the hairsprings of several of its in-house movements, including Caliber 9S86, used in the Grand Seiko Hi-Beat 36,000 GMT model. The brand developed another alloy, Spron 530, for use in the caliber’s mainspring. Spron 530 enables the spring to withstand the stronger torque required by the movement’s high-frequency balance and contributes to the watch’s impressive power reserve of 55 hours.
Grand Seiko Hi-beat 36,000 GMT Limited Edition

 
Muy interesante... Lo de Rolex y Hublot lo sabía, pero del resto de fabricantes no tenía ni idea.

Un saludo, y gracias por compartir ;-)
 
Hilo muy interesante. La lata es que soy "de francés" de toda la vida, pero he copiado el título en Google y me ha llevado al artículo de watchtime.com. El traductor automatico ha hecho el resto.
Muchas gracias por el aporte.
 
Gracias por la información
 
Gracias compañero
 
Muy interesante la recopilación. La única pega es que el Rolesium no es ninguna aleación. Es tan sólo una combinación. La caja es de acero (904) y el bisel de platino.
 
Buenas. Permíteme que lo dude, ninguna de estas compañías se puede permitir desarrollar estos o materiales, otra cosa es que pidan que se les hagan, caro incluso para estas empresas, o bien que se les ofrezcan estos materiales por estar en el catálogo estandard o como material especial de alguna compañía fabricante
 
  • #10
Un reportaje interesante, gracias por mostrarlo.
 
  • #11
Muchas gracias por la info
 
  • #12
Helgerg tiene su propio metal, el mokume
 
  • #13
Helgerg también hace su propia aleación , el mokume
 
  • #15
Ha faltado el adamantium...

No compres. Adopta.
 
  • #16
Gracias por la info!
 
  • #17
No me he enterado de nada . :ops:
 
  • #19
Está clarisimo, .. pero esto va de metales y quienes son capaces de fabricarlos.
Salu2.

yachtMcaracterist..jpg


yachtMcaracterist2..jpg
YM40mm.jpg
 
Última edición:
  • #20
Interesante el articulo.
 
  • #21
Ya se que este hilo va de marcas que hacen sus propios metales. Más bien aleaciones, ya que los metales no se hacen, ya están ahí; Tan sólo hay que extraerlos de sus menas y transformarlos.


Hay veces que estos procesos de I+D+I son impresionantes, como el "oro magic" de Hublot (
lostlink.jpg
), que más que una aleación es un composite (Oro en una matriz de cerámica), pero otras veces, tan sólo es una forma de marketing e intentar esquivar las restricciones que pone la ley a las denominaciones.


Rolex no podía decir que un reloj mixto era de oro, así que se inventó la palabra "Rolesor" para describir lo que es una combinación de oro y acero 904 en un reloj, pero no es una aleación. Con "rolesium" pasa lo mismo. Es una combinación de platino y acero 904, pero no una aleación. De una forma muy sutil, lo indican en las especificaciones, usando esta estrategia de marketing, pero si se lee bien, ellos mismos admiten que el cuerpo de la caja es de acero inoxidable 904L y no de una innovadora y exótica aleación ST904L+Pt:


"Muchos relojes Rolex están disponibles con la legendaria combinación de oro amarillo, blanco o Everose y acero, conocida como Rolesor, pero Rolesium es una creación específica del Yacht-Master. En las versiones Rolesium la caja y el brazalete son de robusto acero inoxidable 904L, pero el bisel es de platino 950, aportando una blancura plateada y una vibrante luminosidad para una inconfundible sensación de lujo."


De todos modos, cada uno el libre de interpretar lo que quiera en todo lo que se escribe por Internet. Lo importante es que las marcas sigan innovando y nos ofrezcan relojes con materiales nuevos, manteniendo nuestra ilusión por este mundo.
 
  • #22
Está clarisimo, .. pero esto va de metales y quienes son capaces de fabricarlos.
Salu2.

Ver el archivos adjunto 333524

Ver el archivos adjunto 333534Ver el archivos adjunto 333540

No está claro. En la misma página de Rolex, dice lo siguiente:

ROLESIUM
Características del modelo
Muchos relojes Rolex están disponibles con la legendaria combinación de oro amarillo, blanco o Everose y acero, conocida como Rolesor, pero Rolesium es una creación específica del Yacht-Master. En las versiones Rolesium la caja y el brazalete son de robusto acero inoxidable 904L, pero el bisel es de platino 950, aportando una blancura plateada y una vibrante luminosidad para una inconfundible sensación de lujo.

Quizás algún gurú de Rolex nos pueda aclarar el asunto

Edito, porque no había leído el comentario de Gredos, lo que hace redundante el mío.

De cualquier forma, a Rolex siempre le gusta poner nombres propios a las cosas para dar un Aura de exclusividad que no siempre existe. Pero está claro que les va muy bien...


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  • #23
Si es así , como decís.

Denominar a la uníon física de dos metales que no química, practicamente como una aleación , para mi roza el fraude.
 
  • #24
Interesante hilo. Muchas gracias
 
  • #25
Gracias por la información


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